Kocasını gönlünü kıran ve itaat etmeyen kadın

Konusu 'İslam'da Kadın Hayatı' forumundadır ve urfalımatematikçi tarafından 27 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. urfalımatematikçi

    urfalımatematikçi Acemi Üye Silver

    KOCASINI GÖNLÜNÜ KIRAN VE İTAAT ETMEYEN KADIN

    Rasulüllah sav Efendimiz bir Hadis'i Şerif de mealen buyuruyor :
    Dünyada bir kadın, kocasına eziyet ettiği vakit: O Kocasının cennetteki Hurisi, Allah Cc senin belanı versin Benim Efendime eziyet etme, zira o eziyet ettiğin kocan senin yanında misafirdir Pek yakında senden ayrılacaktır.. (Tirmizi)

    Sahabi kadınlardan biri,Peygamber Efendimizin Sav yanına gelerek:
    Ey Allah’ın Rasulu Cihad ibadetini Allah, erkeklere farz kıldı. Cihad’a çıkıp öldürüldüklerinde Rab’leri katında diri olarak rızklandırılıyorlar Şehid oluyorlar. Peki ya biz kadınlar bu ecre nasıl nail olacagız,Peygamber Efendimiz sav
    kadına şöyle yanıt verdi: Karşılaştığın bütün kadınlara şu bilgiyi ulaştır ki, kadının kocasına itaati, onun haklarını kabul edip yerine getirmesi buna erkeklerin cihad sevabına denktir. Ne yazıkki sizden çok azı bunu yapar..

    Görüldügü üzere kadının erine itaat etmesi şehidlik sevabına denktir..
    Müslüman olan her kadın, Allah'a olan vazifelerini yerine getirmekle beraber, kocasına itaat etmekle mükelleftir Kocasının meşru olan her türlü ihtiyaçlarını karşılamaya çalışması, kocasının evini beklemesi, çocuklarına bakması lazımdır..
    Belki yazılan hadisler bazı hanım kardeşlerimize zor geliyor. Ama neticesi ve sevabı çok büyük, hadislerde cennetten bahsediyor, Allah rızasından bahsediyor, şehitlik ve cihat sevabından bahsediyor itaat eden Kadın için..

    Allah rızası için yapılmalı, fedakarlıklarda bulunulmalıdır..
     
    Yüklüyor...
  2. Mihrünnisa

    Mihrünnisa Çalışkan Üye Süper Moeratör Silver

    Ebu Hurayra anlatıyor: Sahabelerden biri ALLAH Rasulunun yanına gelerek: “Kadınların en hayrlısı hangisidir” diye sordugunda, ALLAH Rasulu şöyle buyurdu: “Yüzüne baktıgı zaman kocasını sevindiren, emrettigi zaman itaat eden, namusu ve malı hususunda kocasına isyan etmeyen kadındır” (Ahmed b. Hanbel 2/434; ibn mace, nikah, 5)

    Hz. Ali (ra) de şöyle buyurmaktadır: “Kadının cihadı, eşine karşı vazifelerini en güzel şekilde yerine getirmesidir


    Ebu Hureyreden “Bir erkek karısını yatağına çağırır da kadın gelmezse ve bu yüzden erkek ona kızgın yatarsa, sabaha kadar melekler o kadına lânet ederler” (Ebu Davud: Nikah, 41, Müslim: Nikah, 20

    ALLAH’ın Habibi Hz. Muhammed şöyle buyuruyor:

    “Kadın beş vakit namazını kıldığı, Ramazan orucunu tuttuğu, namusunu koruyarak kocasına itaat ettiği zaman ahirette kendisine: ‘Artık dilediğin kapıdan cennete gir’ denilir” (Ahmed b. Hanbel, 1573)
    Başka bir hadiste şöyle buyurmakta:

    “Kocası kendisinden memnun olduğu halde ölen kadın cennete girecektir” (Tirmizi, 1081: ibni Mace, 1844
     
  3. ölüm

    ölüm Acemi Üye Silver

    ALLAH EL ELE Tutuşup CENNETE Gıdeceğimiz EŞLER NASİP ETSİN.......
     
  4. ölüm

    ölüm Acemi Üye Silver

    EVDE Ne Kadının dediği olsun ,NE DE Erkeğin, Sadece ALLAHIN Dediği OLSUN, Herkes MUTLU OLSUNNNNNNN.......
     
  5. urfalımatematikçi

    urfalımatematikçi Acemi Üye Silver

    allah kadınlara ,erkeklere itaat etmelerini emretmiştir
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 8 Temmuz 2012
  6. urfalımatematikçi

    urfalımatematikçi Acemi Üye Silver

    Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:

    "Eğer bir kimsenin bir başkasına secde etmesini emretseydim, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim ve eğer bir erkek karısına kırmızı bir dağdan siyah bir dağa ve siyah bir dağdan kırmızı bir dağa taş taşımayı emretseydi, uygun olan, kadının bu emri yerine getirmesidir."

    Hz. Hüreyre (Radıyallahu Anh) anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:

    "Şayet ben bir insanın başka bir insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim."
    [Tirmizî, Rada' 10, (1159)].​

    AÇIKLAMA:


    Dinimiz, Allah'tan başkasına secdeyi şiddetle yasaklamış ve haram kılmıştır. Resulullah (Aleyhissalâtu Vesselâm) İslamî esaslara göre işleyecek, ailedeki kocanın hanımı karşısındaki hukukunun büyüklüğünü ifade etmek için böyle mübalağalı bir üslûba başvurmuştur. İslam'da âile dirliği kocanın hakimiyetine dayandırılmıştır. Ayet-i kerime, âilede erkeğin reisliğini esas kılmıştır, ama bunu nafaka temin etme sebebine bağlamıştır. Nafakanın te'mini itaati gerektiren bir hukuk getirmektedir. Ayet aynen (mealen) şöyle:

    "Erkekler kadınlar üzerine hâkimdirler. O sebeple ki, Allah onlardan kimini (erkekleri) kiminden (kadından) üstün kılmıştır. Bir de (erkekler kendi) mallarından infak etmektedirler. İyi kadınlar itaatli olanlardır..." (Nisa, 4/34).​


    Aile dirliği büyük ölçüde itaate dayandığı için, itaat meselesi birçok hadiste tekrar tekrar ele alınarak te'yid edilmiştir. Tirmizî yukarıdaki hadisi kaydettikten sonra bu mevzuda Mu'az İbnu Cebel, Sürâka İbnu Mâlik, Hz. Aişe, İbnu Abbâs, Abdullah İbnu Ebi Evfâ, Talk İbnu Ali, Ümmü Seleme, Enes ve İbnu Ömer (radıyallahu anhüm ecmâîn)'den de rivayetler olduğunu belirtir. Bunların hepsini burada kaydetmek uzun kaçar. Abdullah İbnu Ebi Evfâ'nın rivayeti şöyle:

    "Mu'az İbnu Cebel (radıyallahu anh) Şam'dan dönmüştü, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a secde etti.

    "Ey Muaz bu da ne?" diye sorunca:

    "Şam'a gitmiştim. Orada insanların piskopos ve patriklerine secde ettiklerini gördüm. Bunu sana yapmak, içimden geçti." dedi. Bunu işiten Efendimiz:

    "Sakın bunu yapmayın. Eğer ben bir kimsenin Allah'tan başka birine secde etmesini emretseydim, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim. Muhammed'in nefsi kudret elinde olan Zât'a yemin ederim, kadın kocasına olan hakkını eda etmedikçe Rabbine olan hakkını eda edemez. Kocası, nefsini taleb etse, kadın havid (deve semeri) üzerinde bile olsa bunu men edemez."

    Hz. Enes'in rivayeti de şöyle:

    "Bir insanın diğer bir insana secdesi doğru olmaz, şayet doğru olsaydı, üzerindeki hakkının büyüklüğü sebebiyle kadının kocasına secde etmesini emrederdim..."

    Ümmü Seleme (radıyallahu anhâ) anlatıyor:

    "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Hangi kadın, kocası kendisinden razı olarak vefat ederse, cennete girer." [Tirmizî, Radâ 10, (1161).]​

    Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

    "Nefsim kudret elinde olan Zât-ı Zülcelâl'e yemin ederim, bir erkek hanımını yatağa davet ettiğinde kadın imtina edip gelmezse, kocası ondan râzı oluncaya kadar semada olan (melekler) ona gadab ederler."

    Bir başka rivâyette şöyle denmiştir:

    "Erkek, kadınını yatağına çağırır, kadın da gelmeye yanaşmaz, erkek öfkelenmiş olarak sabahlarsa, melekler sabaha kadar -bir rivayette yatağa gelinceye kadar- kadına lânet okurlar."

    Bir başka rivâyette:

    "Kadın küskünlükle kocasının yatağından ayrı olarak sabahlarsa, melekler onu lanetler."
    denmiştir. [Buharî, Nikâh 85, Bed'ü'l-Halk 6; Müslim, Nikâh 120-122

    (1436); Ebu Dâvud, Nikâh 41, (2141).]​

    AÇIKLAMA:


    Bazı hadislerde kadının başta gelen vazifeleri arasında zikredilen taat'ın mühim maddelerinden biri, yatağa icâbettir. Erkek yatağa dâvet edince, buna icabet etmesi gerekmektedir. Bazı hadîslerde: "Fırın üzerinde olsa bile.." veya "Havıd (deve semeri) üzerinde olsa bile..." diye, yani "yanda bırakılması zor olan bir işte bile olsa mutlaka emre icabet etsin" manasında te'kid edilmiştir.

    Yukarıdaki rivâyetler sebepsiz, meşru olmayan bir mâzerete emre icâbet etmeyen, kocasının yatak dâvetine uymayan kadının bu davranışına terettüp eden mânevî müeyyideyi beyan etmektedir: Kocasının davetine icâbet edinceye, kocasını razı ve memnun kılıncaya kadar meleklerin lânetine maruz kalmak... Mü'mine bir kadın için bu pek büyük bir hasâret ve zarardır.

    Şârihler, "yatak" kelimesiyle münâsebet-i cinsiye'nin kinaye edildiğini belirtirler. Utanma vesilesi olan meselelerin zikrinde Kur'an ve hadiste sıkça kinâyeye başvurulmuştur, örneği çoktur...

    Hadiste geçen "sabah oluncaya kadar..." ibâresi, imtina hâdisesinin geceye mahsus olduğu intibâını vermekte ise de, bu hal, kadının gündüzleri olacak davete imtinaına cevaz vermez. Gecenin zikri, istirahat ve yatma vaktinin gece olması, gündüzleri maişet kazanma meşguliyetinin galebe çalması sebebiyledir. Ayrıca bazı hadislerde, "gece" veya "gündüz" ayırımına yer verilmeden aynı durum mevzubahis edilmiştir.

    Hz. Câbir'in bir rivayeti şöyle:

    "Üç kişinin namazı kabul edilmez ve hiçbir hayırları semaya yükseltilmez:

    * Geri dönünceye kadar, kaçan köle;

    * Ayılıncaya kadar, sarhoş;


    * Râzı edinceye kadar, kocasını darıltan kadın."

    Rivayette geçen "erkek öfkeli olarak sabahlarsa" ifadesi, kadının her icâbet etmeme hâlinin aynı derecede olmadığını belirtir. Yani erkek, kadının gelmeyişini mâzur addetmiştir veya çağırma hakkından vazgeçmiştir ve hanımına bu davranışı sebebiyle kızmamıştır. Şu halde yatağa gelmeme halleri, aynı mânevî müeyyideyi icâb ettirmemektedir. Kadının yataktan ayrı sabahlaması meselesi de böyle.

    Mühelleb, sadedinde olduğumuz hadislerden hareketle: "Bedenlerdeki olsun, mallardaki olsun hukukun men edilmesi, mağfiretiyle örttükleri hariç, Allah'ın gadabını gerektiren durumlardır" der ve hadisten şu hükmü çıkarır:

    "Hadis, Müslüman âsiye, eyleme geçmesini önlemek için, korkutma maksadıyla lânette bulunmanın câiz olduğunu göstermektedir. Şâyet fiili işlerse, ona lânet değil, af ve
    hidâyet duasında bulunmak gerekir."

    Bazı âlimler bu istidlali hoş karşılamamışlar ve demişlerdir ki:

    "Müslüman için, rahmetten uzak olması mânasına lânet okumak uygun değildir. Muvafık olanı, onun için hidayet, af ve mâsiyetten dönmesi için dua etmektir. Lâneti tecviz edenler, lânetin örfi mânasını düşünmüş olmalıdırlar: Bu da, kötü söz söylemek mânasına olan sebbetmektir. Bunun da caiz olduğu durum, günaha düşenin bu kötü sözden ders alıp, utanma ve dönüş yapma hâline bağlıdır. Sadedinde olduğumuz hadiste meleklerin bunu yapmış olması, insanların da lânet okumasına mutlak cevâzı ifade etmez."

    Bazı âlimler hadisten şu hükümleri de çıkarmıştır:


    * Melekler, mâsiyet ehline, mâsiyete devam ettikleri müddetçe beddua etmektedirler. Bu onların, itaat edenlere de taatte oldukları müddetçe hayır dua ettiklerini ifâde eder.

    * Meleklerin duası, hayra da olsa şerre de olsa makbuldür. Bu sebeptendir ki, Aleyhissalâtu vesselâm, onların duasıyla korkutmuştur.

    * Kocaya yardım ve rızasını aramaya irsâd var.

    * Erkeğin cimayı terketmeye sabrı, kadınların sabrından daha zayıftır.

    * Erkeğe en kuvvetli teşviş nikah yönünden gelmektedir. Bu sebeple Şârî bilhassa bu hususta kadının yardımcı olmasına ehemmiyet atfetmiş, teşriatta bulunmuştur.

    * Hadis, hiçbir meselesini ihmâl etmeyip, herhangi bir, arzusuna mümânaat edeni bile meleklerin bedduasına mazhar etmek suretiyle alakasını gösteren, hukukunu koruyan Allah'a, erkeğin bu nimetlerine bedel, itaat etmesi, ibadetlerine sabır göstermesi gereği anlaşılır. Evet kula düşen, Rabbinin kendinden taleb ettiği hakları yerine getirmektir. Aksi takdirde onun davranışı, ihsanı bol bir zengine muhtaç durumda olan fakirin gösterdiği kabalık ve nankörlükten daha çirkin kaçar.

    Yine Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor:

    "Ey Allah'ın Resulü! dendi, hangi kadın daha hayırlıdır?"


    "Kocası bakınca onu sürura garkeden, emredince itaat eden, nefis ve malında, kocasının hoşuna gitmeye şeyle ona muhalefet etmeyen kadın!" diye cevap verdi." [Nesâî, Nikâh 14, (6,68).]​

    (Prof. Dr. İbrahim Canan, Kütüb-ü Sitte Tercüme ve Şerhi)

     
  7. El-Emin

    El-Emin Tecrübeli Üye Administrator

    Allah razı olsun
     

Sayfayı Paylaş

Users found this page by searching for:

  1. kocasına itaat etmeyen kadın

    ,
  2. kadının kocasına itaat etmesi için okunacak dua

    ,
  3. kadının kocasına itaati ile ilgili hadisler

    ,
  4. kocaya saygı hadisleri,
  5. kocasına itaat etmeyen kadının durumu,
  6. diliyle kocasina eziyet eden kadin,
  7. kocasina eziyet eden kadin,
  8. ese itaat ile ilgili sozler,
  9. kadını cihadı kocasına itaat etmektir,
  10. kocaya itaat etmeyen kadın,
  11. kocaya itaat hadis,
  12. kocasına itaat etmeyen karının durumu,
  13. itaat etmeyen eş,
  14. dili ile kocaya eziyet eden kadin foocebukkadin,
  15. kocasina ahlaksiz sozler eden kadin,
  16. itaat etmeyen kadın,
  17. kocaya itaat eden kadin sahabi,
  18. kadın kocasına itaat etmelidir,
  19. kocaya saygı ile ilgili hadisler,
  20. kadin herkonuda kocaya itsatmi etmelidir,
  21. kocaya itaat ile ilgili hadisler