1. Bu site çerez kullanmaktadır. Siteyi kullanmaya devam etmeniz halinde çerez kullanımı ile ilgili site koşullarını kabul etmiş sayılırsınız. Daha Fazlasını Öğren.

Adetli iken namaz, oruç, dua, ibadet edebilir mi?

Konusu 'Mahrem Konular' forumundadır ve gül(şehri) tarafından 20 Ekim 2010 başlatılmıştır.

  1. gül(şehri)

    gül(şehri) Acemi Üye
    Silver

    Katılım:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    58
    Beğenileri:
    4
    Soru

    Regilken akşam yatarken kötülüklerden ve kötü varlıklardan korunmak için içimden felak nas ve ayetel kursi dularını okumamda bir sakınca var mı? Dua kitabı vs birşeye dokunmuyorum. sadece içimden okuyup yatıyorum. regilken bu şekilde dua okumak günah mı?
    Cevap

    Değerli Kardeşimiz;


    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde

    1. Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2. Âyetü’l-kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3. Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4. Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5. Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6. Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.
    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz.

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”

    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2 Zuhruf Sûresi, 13.
    3 Mü’minûn Sûresi, 29.
    4 Bakara Sûresi, 256.
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6 İbni Mâce, Tahare: 119.
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.
    Mehmed Paksu

    Selam ve dua ile...

     
    #1
    Yüklüyor...
  2. serhad55

    serhad55 Acemi Üye
    Süper Moeratör

    Katılım:
    8 Şubat 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğenileri:
    6
    Hem soru hem cevap bir arada güzel olmuş, Allah c.c. razı olsun.
    aramakla bulunması zor bir başlıkla açılmış olma ihtimali olduğundan güncellemekte fayda var.
     
    #2
  3. El-Emin

    El-Emin Tecrübeli Üye
    Administrator

    Katılım:
    23 Mart 2005
    Mesajlar:
    3.373
    Media:
    49
    Albums:
    2
    Beğenileri:
    146
    Bayan kardeşlerimizin konu ile soracağı soru var ise cevap yazabilirler. Ancak bunun için üye olmaları gerekmektedir.
     
    #3

Sayfayı Paylaş

Users found this page by searching for:

  1. adetliyken oruç tutulurmu nihat hatipoğlu

    ,
  2. adetliyken ayetel kürsi okunur mu nihat hatipoğlu

    ,
  3. adetli iken oruç tutulur mu nihat hatipoğlu

    ,
  4. nihat hatipoğlu adetliyken oruç tutulurmu,
  5. adetliyken dua okunurmu nihat hatipoglu,
  6. adetliyken oruç tutulur mu nihat hatipoğlu,
  7. adetliyken oruç tutulurmu,
  8. adetliyken fatiha okunur mu nihat hatipoğlu,
  9. adetliyken dua okunurmu,
  10. adet iken oruç tutulurmu nihat hatipoğlu,
  11. adetliyken oruç tutmak nihat hatipoğlu,
  12. adet döneminde oruç tutulur mu nihat hatipoğlu,
  13. adetliyken esmaül hüsna okunur mu nihat hatipoğlu,
  14. nihat hatipoğlu kadınlar adetliyken oruç tutabilir mi,
  15. adetliyken yasin okunurmu nihat hatipoğlu